Lejebetingelser


Betingelser for leje og samhandel med  Felder Festudlejning ApS: 


Generelle betingelser 

Vi bestræber os på at lever alle vare efterset og rengjort stand, dog har varerne været igennem pakkeri og under transport, så det kan være i nogle få tilfælde nødvendigt med en tør klud eller lign. Alle vare skal leveres tilbage i samme stand og pakket i samme emballage som de blev modtaget. 


Bestilling/afbestilling 

Alle bestillinger er bindene fra de er bekræftet fra Felder Udlejning ApS. Afbestillinger efterfølgende og indtil 20 dage før brugsdato, faktureres 50% af ordrebeløbet. Ved afbestilling mellem 2 og 20 dage før brugsdato, faktureres 80% af ordrebeløbet. Ved afbestilling indenfor 48 timer inden leveringsdato, faktureres det fulde ordrebeløb. 


Selvafhentning 

Det er muligt selv at hente og bringe de bestilte varer på vores lager, (adressen fremgår af ordrebekræftelsen) hverdage i tidsrummet 12-15, hvis andet ikke skriftligt er aftalt.  

Enkelte varer er uegnet til privat-transport, så restriktioner kan forekomme, men dette vil blive oplyst ved bestilling. Alle varer skal fragtes fastspændt i rengjort lukket bil eller trailer og kunden står for af- og pålæsning. Kunden skal selv medbringe nødvendige fastspændings materiel og evt. transport- tæpper. 


Levering 

Ved levering og retur-afhentning af Felder Udlejning ApS gælder det, medmindre andet er skriftligt aftalt på forhånd, at levering er til hoveddøren i gadeniveau, max. 20 meter fra kantsten, og vil typisk ske i tidsrummet 8-15. 

Vi har ikke mulighed for at aftale eller oplyse nøjagtige tidspunkter for levering eller afhentning. Ventetid hos kunder, trafik og andre opgaver der tilgår løbende, gør at vi ikke kan forudsige ankomsttider nøjagtigt. – Ønsker du at vi ringer i forvejen, skal du bare give os besked, så sørger vi for det. 


I særligt travle perioder forbeholder vi os muligheden for at levere/afhente uden for dette tidsrum og evt. levere 1-2 dage tidligere og/eller afhente 1-2 dage senere. Vi vil orientere i god tid, hvis der kommer ændringer til de aftalte dage. 

Prisen på transport er beregnet ud fra leveringsadressen, ordrestørrelsen samt adgangsforhold m.v. 

Oplyses der ikke korrekte adgangsforhold ved bestilling, kan Felder Udlejning ApS afvise at levere, eller alternativt justere prisen efterfølgende ift. ekstra tidsforbrug og besvær. 


Afhentning 

Hvis andet ikke er oplyst på forhånd, antager vi at adgangsforhold er de samme som ved levering. Ventetid, nedpakning eller andre forsinkelser faktureres pr. påbegyndt time. 

Varerne skal være pakket på samme måde som de blev leveret – og være klar til afhentning fra    kl. 8.00 den dag som fremgår af ordrebekræftelsen. 


Lejeperiode 

Alle lejepriser er beregnet til brug af det lejet i én dag og det er selvom det bliver leveret 1-2 dage før og afleveret 1-2 dage efter. Ønskes længere lejeperiode giver vi gerne et tilbud på dette. 


Ansvar/forsikring 

I lejeperioden hæfter lejre for det lejet materiel incl. emballage m.v. Emballage, møbler m.v. skal opbevaret tørt i hele lejeperioden. 


Opvask 

Hvis opvask ikke er tilkøbt, skal servicen være vasket i maskine.  

Hvis opvask er tilkøbt, skal service og glas være afskyllet og pakket i samme emballage som ved levering, dog skal glas pakkes med bunden nedad. Service skal altid returneres uden rester fra mad og drikke. 

Duge som er våde eller fugtige skal hænges til tørre inden returnering, og må aldrig returneres i plastikposer da de kan blive jordslået og derfor skal kasseres.   

Pak duge i de kasser eller poser de leveres i. 

Det forventes at varerne returneres i samme stand som de blev modtaget, at disse er blevet brugt efter hensigten, samt opbevaret tørt og sikkert i hele lejeperioden. 


Kontrol af varer 

Vi forbeholder os rette til at levere ekstra service og glas hvis dette letter vores pakkeri, hvilket selvfølgelig skal med retur. Nøjagtige antal fremgår af følgeseddel. 

Opdager du mangler eller fejl ved det leveret bedes du give besked omgående og inden 12 timer Uden for åbningstiden kan E-mail eller telefonsvarer benyttes som dokumentation for at evt. fejl/mangler er sket før varen er taget i brug. 

Ødelagte eller bortkomne varer i kundens varetægt vil der opkræves erstatning for, medmindre der er tilkøbt en forsikring der dækker. Erstatningsprisen svarer til varens nypris + fragt og evt. emballage. 


Betalingsbetingelser 

Betalingsbetingelser fremgår af ordrebekræftelsen. 

Betalingsbetingelsen ”Netto kontant” betyder enten forudbetaling eller senest kontant eller Mobilepay ved levering eller selvafhentning. Vi opfordrer til at foretage en evt. bankoverførsel senest en uge i forvejen. Sker overførslen senere, beder vi om at der kan fremvises en kvittering for overførslen ved levering. Kontonummer fremgår af ordrebekræftelsen. 

Vi forbeholder os altid retten til at opkræve et acontobeløb, dette vil fremgå at ordrebekræftelsen. 

Erhvervskunder med faktureringsaftale vil modtage en faktura på E-mail når varerne er kommet retur og er talt op. Kontrollér venligst at ordrebekræftelsen indeholder de rigtige fakturaoplysninger. Efterfølgende om fakturering takseres med et tillæg på kr. 100,-